Interviews

Rozhovor s Bryanem Fullerem [Část II]

Question: Plánujete udělat epizodu z paralelního vesmíru jako v DS9 resp. TOS?
Tasha R.
Bryan Fuller: Jsem příznivcem takových epizod jako "Mirror, Mirror", a musím bohužel sdělit, že žádnou podobnou epizodu neplánujeme. V minulé sezóně jsem začal pracovat ne příběhu "Kdo likviduje skvělé Voyagery v delta kvadrantu?
" Inspirací mi bylo "Kdo likviduje velké šéfkuchaře Evropy?
", kde by se objevila posádka několika paralelních Voyagerů. Jedna z nich byla například klingonská pod "velitelkou Jan'toch" - kapitán Janeway v klingonské masce - která patří do vesmíru, kde Klingoni dobili Federaci před více jak dvěma sty lety. Další by byla holografická posádka, kde by měl Doctor neomezenou moc a několik dalších. V každé realitě, by něco nevysvětlitelného Voyager zničilo. Nakonec by skutečná kapitán Janeway se svou posádkou objevili, že je za to zodpovědný další paralelní a zvrácený Chakotay, který velí svému Voyageru, když ho se svými Makisty přemohl. Chce se pomstít Janeway a Voyageru a nepřestane, dokud nevymaže všechny Voyagery ze všech paralelních linií. Chvíli to vypadalo, že se tento námět ujme, což se nakonec nestalo.

Q: Proč se kapitán nikdy normalně nezamiluje? (Myslím do skutečného muže ne hologramu)
Aaron M.
BF: Kapitán Janeway prožije lásku se skutečným, živým mužem z masa a kostí, kterého uvidíme v epizodě, která bude vysílána v únoru.

Q: Jak jste začínal? Šel jste to do filmově školy (USC Film School) nebo jste dostal agenta?
W.S.
BF: Chodil jsem do filmové školy a chtěl jsem začít kariéru jako herec. Psal jsem komediální skeče a věci jako "The Groundlings" and "Beachwood Canyon Review." Během toho jsem se setkal s agentem, který nezastupoval nikoho jiného než Ronalda D. Moora, který pracoval na TNG a DS9. Poslal mě na seminář "Psaní pro Star Trek" vedený Ronem a Brannonem Bragou. Po semináři jsem napsal scénář pro DS9. Jakmile ho agent předložil na příslušná místa, byl jsem přizván, prodal svůj příběh a po něm ještě jeden. Pustil jsem se i do Voyageru a Brannon mi jednou řekl, že Kes odchází a že mám vymyslet jak její postavu vykilovat. A mě napadlo, nechat ji přejít do další fáze ocampského života. Původně jsem měl psát celou epizodu "The Gift", ale objevily se nějaké konflikty v rozvrhu Jennifer Lien a epizoda už musela být velmi brzy uvedena. Převzal to Joe Menosky a odvedl kus dobré práce. Na odškodněnou jsem dostal na přepsání příběh, který se pak stal epizodou "The Raven". Na základě této epizody jsem byl nakonec přijat nastálo.

Q: Zajímalo by mě, nakolik herci ovlivňují scénář. V rozhovorech mluví o tom, co by chtěli, aby se stalo, ale jaká je skutečnost?
Kathryn W.
BF: To záleží na okolnostech. Někdy hodně, někdy vůbec. Bob Picardo, Roxann Dawson, Robbie McNeil, Garret Wang, Tim Russ, Kate Mulgrew jsou lidé se kterými jsem dlouze rozmlouval o jejich postavě a jejich specifickém vývoji. Když jsem psal "Barge of The Dead" rozebírali jsme s Roxann B'Elannu do hloubky a mnoho z jejích návrhů jsem zahrnul do scénáře. Podobnou zkušenost mám s Bobem Picardem, když jsem psal "Flesh And Blood". A když Kate hlasitě protestovala proti vztahu Janeway s hologramem, snažili jsme se vyhovět jejím požadavkům, ačkoliv ne moc dobře. Nesmím také zapomenout na "Extreme Risk" na kterou měla Roxann velký vliv a Bob také velmi často dodává nápady a dokonce mu vzali jeho celý příběh pro epizodu "Life Line". Na druhou stranu, jsem velmi dlouze rozmlouval s Roxann o nadcházející klingonské epizodě "Prophecy" kde nakonec na její návrhy nezbylo místo. Někdy herec navrhne jen malé změny, které jsou k lepšímu a tak je uděláme, ale někdy také musíme říct ne. Neházíme za hlavu žádnou poznámku od herců, protože svou roli už dobře znají, zejména když třeba některý z nich režíruje epizodu.

Q: Objeví se ve Voyageru ještě jednou Q?
Aaron G., New Jersey
BF: Je tu jakási možnost, že se Q vrátí.

Q: I když nemůžete říct, jestli se Voyager dostane domů nebo ne, co byste si vybral?
Sean F.
BF: V tomto jsem trochu rozpolcený. Jedna má část by chtěla, aby Voyager se svou neohroženou posádkou pokračoval v cestě delta kvadrantem, protože jsou v jedinečné situaci. Některé příběhy by se prostě nemohli stát, kdyby byli obyčejnou lodí Flotily. Na druhou stranu se kapitán už celý seriál snaží dostat posádku domů. Přijde mi jen správně, že se jí to nakonec podaří. Ale můj názor je jen jeden z mnoha.

Q: Jak dlouho zabere napsat epizodu Voyageru?
Shane A.
BF: Obecně řečeno, týden trvá, když dostanete nápad a sestavíte základní příběh a pak od několika dní až opět po týden k přepisu a sepsání poznámek. Pak se všichni sesedneme a rozebíráme to dokud to není uplně "rozebrané" a to myslím doslova, do pětidílné struktury. Dál trvá scénáristovi dva týdny než napíše koncept. Pak další týden na poznámky od Kena Billera. Pak to jde do před-produkce a Rick Berman k tomu dodá další poznámky, a podle toho jak jsou dlouhé trvá finální přepsání, tak okolo týdne. Pak je produkční porada, přímo na natáčení. Celkově to zabere tak pět šest týdnů. Ale to je ideální situace a někdy to jde i rychleji. Byly i případy, kdy se to muselo napsat během několika dnů a filmovalo se souběžně. Musím také poznamenat, že Joe Menoskymu se podařilo sepsat kompletní scénář "Blink Of An Eye" během víkendu a odvedl skvělou práci.

Thanks to StarTrek.COM