Interviews

Interview s Michaelem Westmorem

Na Startrek.com Michael Westmore, maskér Star Treku, odpovídal na otázky fanoušků, nezkrácené interview v původním znění najdete zde

Během práce na Voyageru, jaký make-up se vám nejvíce líbil a proč?
Miles L.
MW
: Na Voyageru je velmi mnoho zajímavých masek/obličejů protože každý díl je novou výzvou. Myslím, že jednou z nejzajímavějších ras, které jsme během těch let vytvořili jsou Vidiáni. Každý totiž vypadá úplně jinak, každý má jinak vrstvenou kůži, jinak znetvořené zuby a jiné kontaktní čočky. Byla to velmi zajímavá ale i složitá práce.

Jak dlouho trvá vývoj jedné masky?
R.Q.
MW
: Vývoj je většinou krátký. Někdy když máme štěstí, a máme podrobný popis vytváříme ji dva až tři týdny. Většinou je to ale potřeba udělat do dvou týdnů. Někdy ale máme tak málo času, že musíme udělat prostě jen náznak toho co bude mít herec na hlavě. A teprve potom pokud máme čas masku doděláme nebo ji necháme jednodušší.

Cizí rasy v seriálu vypadají fantasticky a je to hlavně vaší zásluhou. Chtěl bych vědět, která postava vám zabrala nejvíc času? A je nějaké omezení na dobu, po kterou může herec strávit v maskérně.
Paul W.
MW
: Nemáme žádná časová omezení, ale máme s tím problémy, pokud postava učinkuje ve dvou dnech jdoucích po sobě. Zjistili jsme, že nejdelší únosná doba je tak tři hodiny. Pokud to zabere víc času, musí na masce pracovat víc lidí současně. Tedy maskování pro většinu postav zabere od dvaceti minut do tří hodin. Původní Borgové zabrali pět hodin práce dvou lidí a tuto dobu už nešlo zkrátit. Stejně tolik to zabralo v 'Prvním kontaktu', ale to jen díky tomu, že několik lidí už kostýmy a masky připravovalo předem. Jedno z nejdelších maskování prodělal Brent Spiner (Data) když hrál svého stvořitele doktora Soonga v epizodě 'Brothers', což zabralo pět hodin. A asi nejdéle u nás proseděl LeVar Burton (Geordi), když jsme ho transformovali do ještěrky v epizodě Identity Crisis, protože jsme museli po celém těle nalepit žíly a natřít je světélkující barvou. Jeho make-up trval šest hodin.

Jak dlouho trvalo vyrobit Jem'Hadara?
Shaun W.
MW
: Ani moc ne. Ve scénáři byl jen velmi zevrubný popis. Měli mít tvrdý krunýř a záhyby kůže na krku. Vzal jsem si za vzor dvě zvířata: nosorožce a dinosaura. Zkombinoval jsem ty dvě věci dohromady a zrodil se Jem'Hadar. Můžete si všimnout, že výrůstky na týle vypadají jako rohy nosorožcce obrácené vzhůru nohama. Měli vypadat tvrdě skoro až roboticky, jako nezranitelní vojáci. Nejprve měli být všichni stejní protože byli geneticky vytvořeni. Ale později se vyžadovalo, aby se dali rozlišit, takže jsme vyrobili několik dalších typů.

Kde berete inspiraci?
Fox
MW
: Od té doby co jsou začal s Klingony v Nové generaci, se nechávám inspirovat starou dobrou Zemí. Každý rok, před začátkem sezóny, zajdu do knihkupectví a vyberu nejnovější knihy o dinosaurech, ptácích, plazech a hmyzu. Předplatím si i nějaké časopisy a začnu podrobně studovat například ucho netopýra, nos žirafy, roh nosorožce, mikroby nebo částečky prachu. Většinu toho co ve Star Treku vidíte, můžete najít v přírodě na Zemi, jen vědět kam se dívat.

Jaký byl podle vás nejnáročnější make-up a proč?
Picard
MW
: Většina mých oblíbených masek je z Nové generace a byl to asi Leonard Crowfoot (který hrál 'beztvarou' Lal v epizodě Offspring), který byl androidem, než se změnil na dívku. Kromě elektroniky, make-upu a kontaktních čoček, téměř neslyšel a jeho ústa byla také na jiném místě, takže nemohl jíst ani pít a maska neměla ani nosní dírky, na těle měl gumovou hruď a měl i gumové 'plenky' takže nemohl ani na záchod. Většina lidí by řekla: "Tak do toho nejdu.", ale on do toho šel a výsledek byl velkolepý. Je to jedna z prací, která kdyby se dělala pro film, by zřejmě byla oceněna Oscarem.

Thanks to StarTrek.Com