Archiv TrekDNES - říjen 1999

Archiv TrekDNES - říjen 1999

1.10.1999 ST:I na videokazetách
  Firma Hollywood Classic Entertainment uvádí do videopůjčoven nejnovější film StarTreku. Co o tomto filmu píše sama firma si můžete přečíct zde.

Hollywood Classic Entertainment

2.10.1999 Obrázky k VOY:'Alice'
  Redakce získala zajimavé obrázky k epizodě.

Warp 11

2.10.1999 To nejlepší z Průvodce
  Takže Hardest dokončil to co začal a redakce TrekDNES dostala jako první exkluzivní informace o ukončení jeho projektu. Redakce a Hardest Vám přejí hezkou zábavu...
Link je zde.

Hardest

3.10.1999 Rozhovor s Jonathanem Frakes o novém ST filmu.
  Říjen 1, 1999

Frakes Talks Trek 10
"Where Now for Star Trek - Jonathan Frakes" by Judy Sloane

Zdroj: News Contributor Gustavo Leao, Starburst Magazine

Neočekávejme, že se dostaneme tam "kam se dosud nikdo nevydal" dříve jak v roce 2001! Podle herce a režiséra Jonathana Frakese, který si zahrál roli komandéra Rikera v Nové generaci, a režíroval dva poslední filmy, nebude nový film následovat tak brzy jako Insurrection (Vzpoura) po First Contactu (Prvním kontaktu). "Byl jsem skutečně velmi rozčarován tím, že Insurrection nebyl tak úspěšný jako First Contact. Upřímně, myslím si, že nový fim přišel příliš brzy, dva roky po sobě je příliš. Podle všeobecného názoru kritiky i publika se zdá, že je Star Trek lepším, když je trochu temnější.

Myslím, že to je to, co jsme se naučili," říká Riker se smíchem. Vraťte nám Borgy! Ale mě se právě libílo jak byl Insurrection od předchozího filmu rozdílný. Víte jaký byl nejúspěšnější film Star Treku? Byl to ten s těmi velrybami (The Voyage Home), který jsme se právě s Insurrection pokoušeli překonat.

Pokoušeli jsme se říct, a to dost očividně, že jsme na Zemi, což je to po čem volá publikum Star Treku. Mohou si představit své hrdiny v San Francisku (v Voyage Home) nebo planetě Ba'ku (v Insurrection) která byla jasně Zemí. Líbila se mi romance a komediálnost v novém filmu ale myslím, že První kontakt byl lepším hororovým filmem a možná i lepsím Scifi Filmem." "Ačkoliv se během přístích let neobjeví nový film," zakončuje Frakes, "určitě někdy bude a doufám, že ho budu opět režírovat, protože režie je nejlepší práce na světě."

Původní nezkrácený rozhovor najdete zde

Section 31

4.10.1999 Jeffrey Combs v Areně
  Jeffrey Combs, známý z DS9 jako Vorta Weyoun nebo Ferengi Brunt, si také zahraje ve Voyageru. Konkrétně to bude v epizodě, pro kterou byl již dříve zakoupen Wrestlingový zápasník.
Jeff bude hrát postavu jménem Penk, což je vlastník gladiátorů a v Seven of Nine zahlédne svého budoucího šampióna. Epizoda se začne natáčet zítra tj. 5.10.

Trektoday

Komentář:
Tato zpráva potvrzuje dřívější spekulace, že ve Voyageru bude hrát nějaký Wrestlingový magor. Tehdy jsem tomu nemohl uvěřit, ale nyní se to již zdá zcela jasné a nevyhnutelné. Doufejme, že tuto "děsnou" epizody aspoň zachrání herecký výkon Jeffrey Combse.

MOmega

4.10.1999 Další ST hra ve vývoji
  Fima Gizmo industries začíná vyvíjet novou hru založenou na StarTreku nazvanou Dominion War. Bude se jednat o real-time strategii (něco jako Warcraft) založenou na příběhu z DS9.
Hra bude uvedena na trh na konci roku 2000.

Trektoday

4.10.1999 Spiknutí okolo Voyageru
  Z rozhovoru s Brannonem Bragou:
Právě tvoříme příběh, ve kterém Seven Of Nine odhalí spiknutí zahrnující celý Delta kvadrant s Voyagerem v jeho centru. Možná, že přílet Voyageru do Delta kvadrantu nebyla nehoda a možná, jen možná, je to spiknutí, které zahrnuje prostor od Federace až po prostor Borgu. Epizoda má název "The Voyager Conspiracy". Pravděpodobně bude do epizody zapletena technologie Ochránce, "jeho komplex nebyl úplně zničen".

Trektoday

5.10.1999 Nicolle deBoer se bude vdávat.
  Podle oficiální sajty si bude Nicolle deBoer (Ezri Dax z DS9) brát nějakého přítele jménem John. Datum svatby je zatím neznámý.

The Original Nikki deBoer Fan Club

Komentář:
Kdo byl do ní zamilovaný, má zřejmě útěr.

5.10.1999 Oficiální text k Tinker, Tenor, Doctor, Spy
  Doctorův experiemnt s programem, který umožňuje jeho mysli, aby snila, mu způsobí mnohé problémy, když nepřátelští cizinci naslouchají jeho snům.

ST Universe

6.10.1999 Změna programu na ČT
  Pozor na změnu programu!
Dvojepizoda Dark Frontier (Temná hranice) se bude vysílat v pátek 29.10. najednou v 17.45 na II. programu.

Kdy bude vysíláno její opakování zatím není známo. Originál informace je zde.

ČT a Pavo z Průvodce.

Komentář:
Asi si myslíte, že to je velký zázrak, že ČT1 odvysílá nějakou dvojdílnou epizodu najednou. Ja si to nemyslím a pokysím se to objasnit.
Dark Frontier se v premiéře v Americe vysílala, jako televizní film - tedy najednou. Až v opakování se tato epizoda v Americe vysílala nadvakrát - tj. jako Part I a Part II. Domnívám se, že ČT zakoupila práva na 5. sérii Voyageru, ještě předtím, než se byla Dark Fronrier vysílana v Americe opakování. Z toho mi plyne, že ČT prostě nemá titulky k Dark Frontier, Part II. No a tak milé ČT nezůstalo nic jiného než to odvysílat dohromady.
Vlastně máme štěstí. (A my co nemáme ČT2 máme smůlu, děkuju pěkně - Anry)

MOmega

6.10.1999 Informace o Dragons's Teeth
  Starobylá civilizace, kterou vlastní válka téměř vyhubila... To je námětem nového dílu ST: Voyager. Stovky lidí ve stázi hluboko pod ruinami kdysi rozkvétající civilizace, uchováni pro další život společně se stovkami lodí, federaci neznámých technologií a zbraní. Jediná možnost zachování druhu. Čelíc hrozbě naprostého zničení vybrali nemnoho jedinců, kteří měli zajistit budoucnost. Stázové komory byly naprogramovány na dobu pěti let. Naneštěstí došlo k chybě a jejich znovuotevření nastalo o 900 let později... , kdy přiléta Voyager. Jeho posádka však netuší, že spící cizinci byli Borgy své doby a po svém znovuzrození plánují Delta kvadrant opět ovládnout.

Voyager chce těm lidem pomoci, ale posídka neví, že to byli Borgové své doby. Ovládali Delta Kvadrant a plánují se vrátit na své místo. Problém je však v tom, že jejich lodě jsou víc než 900 let staré. Co teda udělají. Nemusíse se moc zdůrayňovat, že využijí Voyager. Pandrořina skřínka je otevřena.

Dragon's Teeth měla být původně dvojdílnou epizodou, ale po natočení první hodiny došli producenti k závěru, že dvojdíl by byl mrháním času. Druhá část byla proto sestříhána a použita k výrobě další, klasické epizody. Po jejim dotočení ale zjistili, že natočeny materiál by se mohl být pro dvojdílnou epizodu použit...Bohužel však bylo pozdě. Ale kdo ví, třeba se s tajemnými cizinci ještě někdy potkáme...

ST Universe

Komentář:
Za uhlazení do češtiny děkuji Draculce.

MOmega

6.10.1999 Podrobné info k 'Tinker Tenor Doctor Spy'
  Doctor si přidá několik algoritmů do svého programu, aby získal představivost. V jedné z fantazií se stává Nouzovým Velícím Programem (ECM=Emergency Command Hologram) a když navíc jsou vyšší důstojníci uvedeni mimo službu, stává se kapitánem. Jeho uniforma se změní na červenou, objeví se pecky atd. Ale zvrat v příběhu nastane, když nějaký cizí špióni, kteří používali Doctorův program jako jejich oči a uši při sledování Voyageru, se napojí na jeho sny. Bute to velká sranda.

ST Universe

6.10.1999 Update na Al-Batani
  Asi pred týdnem proběhl na serveru Al-Batani update. Je to sice trocha pozdě oznamovat, ale redakce si řekla, že lepší později než nikdy. Co tam teda nejdete nového?
Jsou to brilatní povídky a jedna parodie (DS9 vs. Babylon 5) kolegy El_Sevtra.

AL Batani

7.10.1999 Update synopsí
  Po dlouhé době proběhla na Synopsích StarTreku aktualizace. Nyní obsahují navíc 2 synopse DS9, 2x TOS a excelentní epizodu VOY:"Latent Image"

Synopse StarTreku

7.10.1999 Info o nové epizodě
  Voyager objeví civilizaci, která vyroste a zanikne ve vžiku oka. V epizodě bude ukázáno několik epoch. Tyto epochy se budou přibližně podobat k následujícím obdobím Zemi:
asi 1950, přibližně 1200 v Evropě, začátek 20. století v Europě, kolem roku 800 v Severní Americe.

Trektoday

7.10.1999 ST:I na videokazetách
  Podle Dealera vychází ST:I (StarTrek Insurrection) na videokazetách již/až 20.10.1999.
Také prosí o naše ohlasy jaký to je, a jak se to dá sehnat.

Dealer z Průvodce

9.10.1999 Oficiální texty k 2 epizodám
  Alice: Během zastávky ve vesmírném odpadišti, Paris přesvědčí Chakotaye, aby koupil sportovní raketoplán, který pak Paris bude stále opravovat. Ale zapomene, že plavidlo má osobnost sexy ženské, která ho začne ovlivňovat tak, aby ji vyhovoval při její nebezpečných počínáních.

Ridless: Poté co jsou Tuvok a Neelix napadeni neviditelnou cizí rasou, začne se Tuvok chovat iracionálně.

Trektoday

11.10.1999 Recenze na Loď Duchů
  Diane Carey: Star Trek Nová generace - Lod duchu

Originál: Star Trek: The Next Generation - Ghost Ship
Překlad: Dana Krejčová
Vydal: Laser - books s.r.o., 1999

Na našem trhu se po dlouhé době opět objevil román z prostředi Nové generace. Bohužel, pro nakladatelství Laser to asi není právě nejlepší vstup na trh ST knih v ČR, protože na mne české vydání zapůsobilo dosti rozporuplným dojmem. Překlad tohoto románu nás vrací zpět do doby Nove generace v ČT, nalezneme zde fazery, z každé stránky se na nas směje hyper a jako třesnička na tomto dortu stojí nadporučík Dat a Taša Jarová. Dlužno podotknout polehčujíci okolnost - v knize je používána hodnost komandér. Podle dostupných informací se ale od příštího dílu překlad vylepší, což jistě potěší většinu trekkerů.

Samotný příběh je vcelku zajímy, leč mnohé postavy se chovají jinak než v seriálu. Picard se místo znamého kliďasa jeví jako drsňák, Riker není o moc lepší, Wesley neví všechno (pochybuji, že by Wesley nevědel, co jsou pasivní senzory). Všechny postavy na sebe štěkají, tykají si za všech okolností, Geordi mluví skoro jako Scotty z TOS...

Příběh začíná roku 1995, kdy po setkání se záhadným fenoménem zmizí ruská letadlová loď SSSR jmenem Gorskov. O tři sta let později začíná tento jev působit na poradkyni Troi a začne pronásledovat Enterprise. Jev obsahuje vědomí všech členů posádky Gorskova, kteří přes Troi prosí o poslední službu...

Formát knihy je nekompatibilní s ostatními u nás vydanými ST, kresba na obálce je ale povedená. Pokud mohu soudit z obrázku dalšího dílu, který je na zadni straně obálky, budou mít podobné kresby i další díly, což je velmi dobře.

Prodejní cena knihy je 99 Kč.

JBr

Komentář:
Mám dvě poznámky.
1) Mám si to vůbec kupovat? Každá stránka mě nude děsně štvát.
2) Redakce prosí o to, aby někdo nascanoval uvodní a zadní obálku knihy. Děkuji.

MOmega

11.10.1999 Obrázky na obálce Lodi Duchů
  Jak redakce dneska brzy ráno slíbila tady jsou sejmuté obrázky.
Kliknutí na malý obrázek získáte větší verzi.

Thanks to Ludal.

12.10.1999 StarTrek in na Playstation
  Já tomu sice nerozumím. Ale StarTrek se bude dát hrát i na PlayStation. Ovšem přibližně až tak v létě roku 2000. Ale nějaké obrázky můžete najít již nyní zde.
Pokud někdo tomu více holduje a získá podrobnější informace ať prosím napíše redakci.

Section 31"

12.10.1999 Reakce na rezenci
  Na obsahovou stránku Lodi duchů mám naprosto rozdílný názor od recenzenta (recenze je zde). Považuji totiž příběh (který, jak víme od George Lucase, je důležitý :) za velmi špatný, možná dokonce nejhorší ze všech románů, které v ČR doposud vyšly. Děj je pro mě osobně moc prvoplánovitý, bez odboček, téměř prostinký a předvídatelný.

Poznámku o faktu, že na sebe vystupující postavy příliš často štěkají či že si odsekávají, jsem na Průvodci zveřejnil už ve dnech - bohužel nanicovaté - redakční práce. Odpovědný redaktor a vydavatel v jedné osobě Tom Jirkovský mi k tomu řekl: Ono je těžký hledat ekvivalenty., čemuž ale díky jisté míře zkušeností s redakcí knih moc nevěřím. Přijde mi, že Dana Němcová si práci ulehčila jak mohla, ale jde - asi - o drobný prohřešek, který by se již neměl opakovat.

Toho, co by se v dalších knihách Lázeru (zajímavý termín, že :) již nemělo objevit je povícero. Od druhého svazku by měl podporučíka Crushera nahradit praporčík stejného jména, v současnosti se jedná o konečném znění warp nebo hyper a o phaserech, postavy by si také měli tykat v daleko menší míře než v Lodi duchů. Proti Datovi těžko něco dělat, protože již v této otázce došlo ke konsensu, s nímž osobně souhlasím a podporuji jej. Poznámka o Taše Jarové mě doslova rozesmála - český čtenář měl dosud sice možnost setkat se pouze s anglickým přepisem tohoto SLOVANSKÉHO jména, ale nevidím důvod, proč by tomu tak mělo být i nadále. Dám možná trochu zvrácený příklad: pokud se někdo jmenuje Světlana, těžko ji v češtině uvádět jako Lucii, i když jde o významově totožné jméno. Samotný recenzent ostatně předvedl, jak by přejmutí jména vypadat rozhodně nemělo - sovětská loď se naprosto logicky jmenuje Gorškov, nikoliv Gorskov.

Londo Mollari

13.10.1999 Rezence na hru Starship Creator
  Recenze z říjnového PC GAMERU, kde hra dostala pouhých devět procent ze sta a to prý ještě díky hudbě. Buď je opravdu tak strašná nebo autor nemá rád Star trek. Přečtěte si to sami:

Teorie by byla asi následující ... postavte si mocnou vesmírnou loď zcela podle svých představ! Naplňte ji fotonovými torpédy a raketoplány tak moc, jak si jen troufáte. Vyberte si ze sta skutečných postav Star treku, od kapitána Kirka až po toho nudného vetřelce z Voyageru (Pozn. Jakého? Neelixe?). Loď potom vyšlete bránit galaxii proti všem kosmickým padouchům a nebo si mezitím vybudujete kompletní flotilu!
Začnete-li, čeká vás první úkol - vytvořit si loď. Tedy - abychom byli úplně přesní, musit si vybrat ze sedmi už existujících modelů a trošku je "vylepšit". Tohle celé zabere asi tak dvacet vteřin.
Dalším úkolem je vybavit si loď potřebným vybavením. Na výběr tu máte množství skenerů, vlečných paprsků, komunikačních systémů, transportérů a jiných potřebných věcí. Stačí jenom si vybrat. Jak ale později objevíte, potřebujete jich snad až příliš.
A teď k posádce. Jak už jsme zmínili, je k mání stovka postav, mezi nimiž objevíte stejně tak náčelníka O´Briena i patologa z policajtského TV seriálu Homicide: Life on the street, spolu s jedním nebo dvěma červenokabátníky pro ty nebezpečné mise do vzdálených galaxií. Dobře se na ně podívejte, protože potom už to budou jen bezejmenné postavičky s označením jako důstojník, poradce atd.
Neubírá se to vpřed zrovna moc dobře, co? Ale už je čas poslat vaši loď na nějakou misi. A představte si, že jste najednou vtaženi do té nejlepší 3D grafiky, jakou kdy svět viděl. Klingonští dravci brázdí vesmírem a jejich phasery se zavrtávají do trupu vaší lodi. Posádka můstku je bezmocně sražena na podlahu a Scotty něco zoufale hlásí ze strojovny. Vlečný paprsek přestává fungovat! Tak takhle to tedy opravdu není ...
V misi ze ST: Starship creator se díváte na obrázek vaší lodi, který se plazí po monitoru rychlostí, jako kdyby měl její motor každou chvíli vyhasnout. Ty tečky okolo jsou možná hvězdy ... Občas se objeví zpráva typu "T+185 - Impulsní motory napracují".
A to trvá asi dvacet minut. Pak, jak dosáhnete cíle, se začíná objevovat více a více zpráv, tentokrát se vypisují příliš rychle na to, aby mohli být přečteny. V jedné z nich bude pravděpodobně něco v tom smyslu, že vám chybí senzory na určení přítomnosti lidských bytostí a proto nemůžete dokončit jeden z úkolů mise (o čemž nebyla před startem ani zmínka).
Musíte tak zrušit misi, vrátit se na základnu flotily, doplnit chybějící senzory a začít znovu. Věřte, že teď trvá pohyb lodi po monitoru celou věčnost. Rozhodně však nemá cenu se takovou dobu o tuto hru starat, některé hry na ZX 81, které se zabývaly řízením vzdušné dopravy, byly totiž vzrušující podstatně více.
Jen tak na okraj, součástí hry je i prográmek na vytváření vlastních scénářů, ale to bych se raději šel místo toho někam zakopat. Prostě, koupíte-li si Star trek: Starship creator, budete si přát, abyste se nikdy nenarodili.
Autor: Jonathan Davies


Ještě bych doplnil, že ve hře jsou k výběru konkrétně lodě třídy Constitution, Galaxy, Excelsior, Intrepid, Defiant, Miranda a Sovereign. Nedávno vyšel i add-on pack ve kterém je sedm nových misí, další tři třídy lodí (Akira, Oberth, Prometheus) a nějaká ta vylepšení typu psaní vlastních registračních čísel lodí atd. Add-on pack se dá sehnat buď samostatně nebo dohromady s plnou hrou pod názvem Star trek: Starship creator deluxe. Na netu už je také spousta vlastních scénářů z editoru od trekkies, takže s těmi devíti procenty to nebude tak žhavé.

Možnost stažení dema (42 MB) pouze pro Windows 95 je zde.

Thanks to Mipix

13.10.1999 Sledovanost DS9-7 na SAT1
  Se sledovaností 7. série DS9 to na SAT1 taky není až tak moc růžový. Nicméně je to o několik řádu lepší než u nás. Zde jsou výsledky prvních čtyřech epizod:
151. Image in the Sand (4. září)
0.76 Milionu / 10,2 % Divácký podíl
0.63 Milionu / 17,4 % Divácký podíl (Ve věku 14-49)

152. Shadows and Symbols (11. září)
0,84 Milionu / 10,3 % Divácký podíl
0,66 Milionu / 16,0 % Divácký podíl (Ve věku 14-49)

153. Afterimage (18. září)
1,05 Milionu / 11,7 % Divácký podíl
0,83 Milionu / 18,2 % Divácký podíl (Ve věku 14-49)

154. Take me out to the Holosuite (25. září)
0,82 Milionu / 8,4 % Divácký podíl
0,62 Milionu / 13,8 % Divácký podíl (Ve věku 14-49)

Trektoday

13.10.1999 Synopse k Barge Of The Dead
  Kleptoman Jim vyprodukoval další super synopsi. 77kb synopse je zde.

Delta Blues

14.10.1999 Další informace k 'Blink Of An Eye'
  Voyager narazí na planetu, kde čas ubíhá tak rychle, že celé civilizace vznikají a zanikají během okamžiku, generace vědců se pokoušejí pochopit ten neobvyklý objekt na obloze, který obíhá kolem jejich světa a pokoušejí se s ním kontaktovat.

ST Universe

14.10.1999 Časopis Score a StarTrek
  V říjnovém Score jsou na CD fungl nové screenshoty z her ST: Hidden Evil a ST: Voyager Elite Force. U Hidden evil je na jednom i Data a u Elite force jsou tam konečně videt i další známé postavy. Kromě Tuvoka, který byl už na starých je tam Holodoc na ošetrovně, Paris s Chakotayem na můstku a také několik zmasakrovaných Borgů zphaserovaných na jednu hromadu.

Od našeho stáleho zpravodaje Mipixe

15.10.1999 Ochránce není mrtev?
  Podle posledních zakulisních informací je potvrzeno, že Ochránce není mrtev.

Trektoday

Komentář:
Můj ty buddho!

Valeris

15.10.1999 Gamesa Elite Force
  V říjnovém čísle herního časopisu PC GAMER se objevilo preview potvrzující, že Elite force bude skutečne nářez roku. Zde si ho můžete přečíst:

Celkově vzato, tento rok nebyl fanouškům ani hercům Star treku nikterak nakloněn. Deep space nine skončil, William Shatner nezhubl ani gram a chudák starý Bones skončil doslova jako kosti.
Naštěstí aspoň poslední odnož Star treku - Voyager - si vede velmi dobře a tato špičková střílečka z vlastního pohledu může mít na jeho budoucnost jen pozitivní vliv. Elite force je první hrou, která bude v licenci používat engine Quake III Arena od ID Software.a už teď vypadá jako jeden z nejžhavějších titulů příštího roku. Jak hlavní designér Chris Foster vysvětluje, hlavním úkolem jeho týmu je zajistit, aby byla hra co nejvěrnější předloze. To zahrnuje i bojové situace.
"Rozhodli jsme se, že hráč by neměl být v roli zkušeného člena velení lodi, ale řadového důstojníka," říká Foster. "Vaše postava je členem elitních jednotek - Elite force, což jsou zvláštní agenti, akční tým, jehož cílem je řešit konflikty, do kterých se Voyager dostane."
Tento přístup pochopitelně umožňuje vnést do hry hodně bojové akce (v dokončené hře bude osm nebo devět zbraní), i když týmová hra bude úplně stejně důležitá, jak je ostatně v hrách tohoto druhu v poslední době obvyklé. Podobně jako v Half - life budete moci mluvit s členy posádky pomocí univerzální klávesy "použít". Hojně se bude využívat událostí nastavených pomocí skriptů, díky kterým působí Half - life výrazným filmovým dojmem.
Na začátku se ocitnete na palubě značně poškozeného Voyageru, který zůstal trčet ve vesmírné kapse. S postupem času se dostanete do různých míst, včetně lodi Klingonů a Borgů. Velkou roli hraje lstivost, vysokého skóre ale dosáhnete především pečlivou ochranou své posádky. Vyvíjet hru pro jednoho hráče s použitím enginu pro multiplayer může vypadat trochu divně, Raven s ním už nicméně dosáhl úžasných výsledků. A i když je zatím ještě docela daleko, už teď září jako nová hvězda. Autor: Matthew Pierce

Tolik preview a já bych si ještě dovolil poznámku, že jsem ty Tuvokovi speciální jednotky Elite force za celý Voyager nějak neviděl tak mi není jasné, co jsou zač.

Od našeho stáleho zpravodaje Mipixe

16.10.1999 Komentář ke knize Loď duchů
  Již se mi do rukou dostala nová knížka ze série Nová Generace Loď duchů a pokud se k tomu mohu nějak vyjádřit, je to bláto, nic tak hrozného jsem ze Star Treku ještě nečetla a to mám přečtené veškeré knihy dostupné na našem trhu. Kapitánu Picardovi jsou připisovány vlastnosti chování ptáka sedícího na větvi :)...je pravda, že kapitán Picard je rozvážný muž, nikdy se nezachoval nevhodně a není to žádný rváč, jak se v této knize popisuje. Komandér Riker je popsán zcela katastrofálně, takže jeho fanoušci určitě zaskřípou zuby. Ještě se nikdy nestalo aby Jednička neměl nic na práci, ale v této knize se často dostane do situace, kdy si stěžuje na nicnedělání, podlézá kapitánovi, z Datem si vůbec nerozumí a odporuje poradkyni Troi. Na doktorce Crusherové nebylo co zkazit. Poradkyně Troi, říká komandérovi Bille, což zní přímo směšně. Geordi LaForge je tu vylíčen jako kdyby neuměl mluvit spisovně, s doktorkou si vyká. Kladná věc je vysvětlení zpracování dat VISOREM. Nadporučík Dat, je také chrakterizován nepřesně, stále se lituje, dokonce používá úsměv, ale jeho pochybnosti, zda je či není živá bytost se táhne celou knihou. Wesley Crusher je sice génius, ale to, že by nevěděl na jakém principu pracují pasivní senzory je naprostá blbost, takovou věc vám odvodí každý, kdo ví, co znamená slovo pasivní. Že by jeho vynález nepracoval zcela perfektně je také nepravděpodobné. Jeho odpůrci si také přijdou na své, když si přecčtou pasáž, kde si kapitán Picard vytýká, že mu dal hodnost praporčíka :) Zápletka je vskutku přímočará a zabývá se metodou, jak se schovává myš ped kočkou. Za zmínku snad stojí jen část, kde se řeší otázka, zda pomoci bytostem, žijícím jako vězni na lodi duchů. Toto dilema je vcelkem dobře propracované a nutí váš přemýšlet o tom, zda je eutanásie etická. To je asi všechno, co jsem chtěla říct, ale pokud mohu doporučit, tak si šetřte 99 Kč na nějakou lepší knihu, ale pokud jste opravdoví fandové, tak si to užijte a zakruťte si hlavami nad chováním komandéra Rikera :)

lucie.b@atlas.cz

16.10.1999 Náčrt příběhu epizody 'Arena'
  Lovecko-válečnická cizinci zvaní Hirogeni unesou ex-Borga Seven Of Nine a chtějíce se pobavit, přinutí ji, aby zápasila s Pendarianem (toho bude hrát ten Wrestlingový zápasník The Rock). "Bojovníci budou mít senzory a na sobě cíle," říká Rick Berman, "a když dojde k zásahu, udělá to velmi zajímavý světelný efekt." The Rock (pravým jménem Duane Johnson) není žádný velký Trekker, ale jeho žena ano. "Je dokonce z toho daleko více vzrušená než já," komentuje.

Trektoday

16.10.1999 Krátká zpráva o novém seríálu
  Paramount dokončuje další sérii "razantně odlišnou od posledních dvou," říká Berman. Premiéra bude na podzim 2000 nebo začátkem roku 2001.

Trektoday

Komentář:
proboha, "rrazantně odlišnou" nepředstavuje nic moc dobrýho...

Valeris

16.10.1999 Robert Picardo má smůlu
  V pátečním chatu Robert Picardo (Doctor) prozradil, že si v této epizodě Deanna Troi a Doctor spolu v jedné scéně nezahrají.

Trektoday

17.10.1999 Oficiální text ČT k Dark Frontier
  Star Trek: Vesmírná loď Voyager V (15,16/26)
Temná hranice

Voyager na svých senzorech zachytí poškozenou borgskou kouli, a Janewayová rozhodne o vyslání výsadku, který by ukořistil potřebnou technologii, především transwarpovou cívku. Sedmá dostane za úkol prozkoumat deníky svých rodičů, aby úspěch akce nebyl ničím ohrožen. Mise je úspěšná, ale Sedmá, která byla už předtím kontaktována borgskou královnou, se rozhodne vrátit k Borgům.
Janewayová se nevzdává a rozhodne se člena své posádky neopustit. Vydává se v raketoplánu do centra borgského území. Sedmá ke svému překvapení není asimilována. Královna ji naopak přesvědčuje, že její největší přínos pro Borgy bude v její jedinečnosti a také ve znalostech lidí, které mají po několika neúspěšných pokusech napomoci borgské asimilaci celé lidské rasy. Dvojepizoda seriálu Star Trek: Vesmírná loď Voyager, nazvaná Temná hranice, se bude tentokrát vysílat vcelku v pátek v 17.45 na 2. programu (změna oproti zavedenému vysílání tohoto seriálu - pozdější čas a přesun z 1. na 2. program).

ČT 7 dík Hardest za info

Komentář:
Redakce se raději nevyjadřuje k tomu jak je to napsáno.

MOmega

17.10.1999 Žebříček epizod z hlasování na startrek.com
 
Výsledky hlasování o nejlepší epizodu jednotlivých sérií StarTreku.
STAR TREK -- the original series
1 The Trouble With Tribbles 25.23%
2 The City on the Edge of Forever 22.92%
3 Mirror, Mirror 14.66%
4 Balance of Terror 8.42%
5 The Doomsday Machine 6.27%
6 A Piece of the Action 4.57%
7 Amok Time 4.14%
8 The Menagerie 4.03%
9 Journey to Babel 2.25%
10 The Devil in the Dark 2.01%
11 The Enemy Within 1.98%
12 The Naked Time 1.97%
13 Shore Leave 1.55%

STAR TREK:
THE NEXT GENERATION
1 The Best of Both Worlds 32.88%
2 All Good Things... 14.52%
3 The Inner Light 13.75%
4 Yesterday's Enterprise 11.32%
5 Relics 7.92%
6 Q Who 4.67%
7 Parallels 3.61%
8 The Measure of a Man 3.55%
9 Tapestry 3.39%
10 Darmok 3.12%
11 Where No One Has Gone Before 1.27%

STAR TREK:
DEEP SPACE NINE
1 Trials and Tribble-ations 24.31%
2 What You Leave Behind... 16.37%
3 The Visitor 10.61%
4 Far Beyond the Stars 7.76%
5 In the Pale Moonlight 7.70%
6 Little Green Men 7.65%
7 The Way of the Warrior 7.06%
8 Past Tense 3.30%
9 Children of Time 3.29%
10 Our Man Bashir 2.80%
11 Blood Oath 2.60%
12 Emissary 2.52%
13 Rejoined 1.74%
14 Duet 1.66%
15 Necessary Evil 0.63%

STAR TREK:
VOYAGER
1 Scorpion 19.27%
2 Year of Hell 19.06%
3 Dark Frontier 18.31%
4 Message in a Bottle 17.55%
5 Someone To Watch Over Me 7.56%
6 Death Wish 5.01%
7 Tuvix 3.22%
8 Distant Origin 3.12%
9 Faces 2.30%
10 The Raven 1.96%
11 Dreadnought 1.57%
12 Meld 1.07%

Startrek Continuum

18.10.1999 Reportáž z Laser Game
  Star Trek Nexus zveřejnil reportáž ze sobotní StarTrek Akce. Hlavní programem dne byla Laser Game a pak následná chlastačka. Zde najdete zdrcující reportáž.

StarTrek Nexus

Komentář:
A takhle jsem si vedl já? Tady je můj výsledek.

MOmega

18.10.1999 Rozhovor s tvůrci strategie New worlds
 

Rozhovor s tvůrci nové 3D strategie Star trek: New worlds, která je zajímavá mimo jiné tím, že se odehrává na zemi (zemi s malým z) a nikoliv někde ve vesmíru, jak by se u Star treku čekalo. Podrobnosti se dozvíte z rozhovoru:

Jednu z nejžhavějších licencí Star treku se podařilo získat týmu Binary asylum. Za sebou přitom nemá víc, než jen pouhých několik her pro Amigu. S Bobem Wadem, odpovědným za vydávání her a Trentem Webbem, šéfdesignérem, jsme si přišli popovídat právě v době, kdy dokončují hru New worlds.

Portfolio vašeho týmu zatím obsahuje pouze dvě hry - obě původní tituly pro Amigu. Jak jste vlastně přišli k takové obrovské licenci na PC?

Bob: Od Zeewolfa II v prosinci 1995 až do dneška jsme pracovali na dvou nebo třech projektech, ze kterých nakonec nic moc nebylo. Když jsme začali přemýšlet o New worlds, vypadalo to, že náš hlavní - tehdy bezejmenný - projekt plave břichem vzhůru, i když jsme se ho ještě pořád snažili prodat. Byl podobný hře Incoming a na trh by býval přišel půl roku před ním ...

Byli jste naštvaní?

No, celkem jo, protože by to býval byl obrovský úspěch. Říkali jsme si: "Můžeme to někam upíchnout, nebo se radši pustíme do něčeho nového?" Ale až potom, co jsme si trochu popovídali s lidmi z branže. A našli jsme někoho, kdo řekl, že by pro nás mohl mít něco zajímavějšího.
Jakmile jsme se doslechli, že jde o pozemní hru založenou na Star treku, všechno bylo úplně jiné. Nejdřív jsme si ovšem vůbec nemysleli, že to dostaneme. Vypadalo to dost nepravděpodobně, protože jsme byli příliš malý tým. Byla to ale tak perfektní hra právě pro nás, že jsme za tím museli jít.

Takže oni vám ten nápad přihráli?

Bob: Vlastně ano. Interplay už předtím dostával náměty od jiných lidí, takže jsme věděli, co chtějí - dostali jsme původní prostředí Star treku umístěné na planetě. Odjeli jsme a vymysleli zápletku a také základní techniky toho, jak jsme chtěli celou věc realizovat. Firmě Interplay se naše návrhy i technické demo, které jsme dali dohromady líbily a myslím, že jsme ke hře měli ten správný přístup, pokud jde o to, co jsme se snažili vytvořit.
Trent: Především se jim líbilo, že se nesnažíme udělat Command & conquer 3D. S hrou plnou postav, jako jsou třeba Klingoni, by to bylo až příliš snadné. My jsme ale místo toho přišli se skutečně dobrými nápady založenými na zápletce, což bylo mnohem víc než jen tankové útoky.

Vy jste museli být opravdový fandové Star treku, že?

Trent: Musím přiznat, že jsme se o Star trek zajímali.
Bob: Vzhledem k tomu, že jsme vyvíjeli tu hru, myslím, že toho víme víc, než je zdrávo ...

Jak tato licence zapadá do zavedené časové linie Star treku?

Trent: Koncept původní série sahá až k filmu Star trek VI: The undiscoverdd country - v podstatě je tam obsazení právě z tohoto dílu.

Takže byste tam mohli mít i ty velryby, kdyby jste chtěli?

Trent: No, hra začíná až po těch velrybách. Děj je umístěn mezi pátý a šestý díl, tedy mezi The final frontier a The undiscovered country, takže pokrývá velmi zajímavé období.
Bob: V šestce jsou už vidět první skutečné náznaky uvolňování napětí mezi Klingony a Federací. My se nacházíme právě v období těsně před tím, než k tomu dojde, takže můžeme s klidem tvrdit, že některé síly už nejsou ve stavu otevřené války.
Trent: Přesně tak. Například pokud potřebujeme planetu se silnou romulanskou posádkou, můžeme použít věci z The next generation - pokud to tam má být i za dvě stě let, můžeme předpokládat, že se to začalo budovat už nějakou dobu předtím. Pokud nejsme přímo v rozporu s časovou linií, je to v pohodě.

I tak ale musí mít Paramount jakožto majitel práv poslední slovo nad tím, co ve hře bude a co ne?

Ano, ovšem to, co nám dalo tak velkou volnost je umístění hry na povrch. Ze všech vozidel (Pozn. Lepší je asi termín plavidel) v celém Star treku byla pouze čtyři určena pouze pro použití na povrchu planet. Doslova všechno, s čím jsme pracovali, jsou vozidla pro přepravu nákladu a lidí. A pokud jde o budovy, ve filmech je jen pár letmých záběrů na velitelství v San Francisku.

Takže jste prostě dostali videokazety, abyste se je naučili nazpaměť a pak vás nechali, abyste přišli s vlastními nápady?

Bob: No, vlastně ano. V podstatě nám řekli: "Udělejte to. Použijte svou představivost." Byli jsme schopni přijít se skvělými nápady a pak pro ně použít Paramount jako hlásnou troubu.
Trent: Paramount nám celkem často vracel nějaké věci k přepracování. Vždycky ale raději slyšeli extrémní nápady, které pak nějak do celé věci zamontovali, než věci, které jsou proste "jen" v pořádku, přijatelné a nekontroverzní. Vůbec nechtěli přijatelné věci, chtěli něco velkého a vzrušujícího.
Bob: Ze začátku jsme trochu tápali, pokud jde o různé koncepty. Paramount nám často říkal: "Ne, tohle tam být nemůže." Když nám vrátili romulanskou nákladovou plošinu, řekli: "Sorry hoši, ale tohle vypadá trochu jako záchodová mísa." A když nám to řekli podruhé, uvědomili jsme si, že měli pravdu - opravdu tak vypadala.

Dostali jste možnost použít původní obsazení filmu ve hře?

Trent: V tomhle je pár zádrhelů. Jeden z nich je časová linie - hra je v zásadě umístěna mezi pátý a šestý díl a William Shattner a spol. už nevypadají tak, jako vypadali v době natáčení. Jediný, kdo nám jakš takž prošel, byl Sulu. Takže v první řadě šlo o důvěryhodnost. Na naší planetu jsme je nemohli pustit také proto, že jde o nelineární hru a oni by mohli být zabiti.
Bob: Mohli jsme je dát do nějakých filmových sekvencí, myslím si ale, že by to fanoušky Star treku spíš zklamalo. Je mnohem lepší říci, že neexistuje žádný rozumný způsob, jak filmové postavy zahrnout do scénáře hry. Koneckonců jsou na palubě Enterprise a vymetají kdejaký kout vesmíru.

Takže žádný Kirk? A co takhle nějaké krásné mimozemšťanky, které potřebují naučit líbat?

Trent: Ne. To je tlouštíkův džob (Pozn. Dobře se do Shattnera navezl). Všechny ženy se přesunuly na opačnou stranu vesmíru, protože on je zrovna tam. Takže žádné orionské otrokyně se zelenou kůží nebo tak.

I když máte od Paramountu zelenou, skalní trekkies jsou v podstatě vydáni na milost vaší představivosti. Dostali jste od nich nějaké negativní reakce?

Bob: Lidi mají pochopitelně obavy, jak to, co děláme, dopadne. Pro mnoho fanoušků je Star trek svatý a nedotknutelný (Pozn. Tak tak). Nemůžete si s ním dělat, co chcete. Je součástí jejich života a mají pocit, že je doopravdy důležitý. Právě proto jsme hodně pracovali na tom, aby všechno sedělo, pokud jde třeba o časovou linii nebo zvyklosti jednotlivých ras. Snažili jsme se držet naprosto přesně Star treku a hlavně vize Gena Roddenberryho.

Takže co vzkážete fanouškům? Bude to: "Nemějte obavy ..."?

Trent: Snažili jsme se hru udělat zábavnou a vzrušující, přistupovali jsme k ní ale s respektem. Nesnažíme se "rozbít" vesmír fanouškům - chceme jej prozkoumat a využít jeho možnosti.
Bob: Můj vzkaz je: "Přistupujte ke hře s otevřenou myslí a bez předsudků."

Nemáte obavy z toho, že New worlds je jednou ze sedmi her založených na Star treku, které jsou právě ve vývoji? Nebojíte se, že v tom lidi budou mít zmatek?

Trent: Nemyslím si, že je tu nebezpečí, že překročíme hranice tématu. Některé z ostatních her se sobě navzájem trochu přibližují - třeba Birth of Federation a Starfleet command jsou obě o strategických vesmírných bitvách.
Bob: Je to docela zajímavá situace. Před nějakou dobou jsme porovnávali Star trek se Star wars, což jsou momentálně dvě největší herní licence a spočítali jsme všechny hry, na které jsme si dokázali vzpomenout. No a napočítali jsme mnohem víc her založených na Star wars než na Star treku. I tak se ale zdá, jako by lidi měli dojem, že her založených na Star treku jsou spousty.

Vypadá to ale, že vývoj her o Star treku se pořádně rozjel teprve před nedávnem, přesně řečeno v posledním roce.

Bob: Lidi skutečně pochopili, jaké možnosti licence Star treku skrývá. Ze začátku byla sice dost omezená - umožňovala v podstatě animované adventury s původním obsazením, jen málo vývojářů se snažilo jít dál. Ze Star wars ale vznikly vesmírné bitvy, střílečky typu Doom, strategické hry, adventury a nyní i závodní hra - prostě s tou licencí pokryli skoro všechny žánry. My se od ostatních her s licencí Star treku lišíme natolik, že si nemyslím, že bychom s tímhle měli mít nějaký problém.

Maníky z Binary asylum zpovídal Matthew Pierce z PC gameru.

Mipix

19.10.1999 StarTrek:Vzpoura na videokazetách
  Star Trek: Vzpoura počínaje dneškem přichází na videokazety. Oficiální stránka projektu je zde

Pokud chcete projekt podpořit můžete si na stránku umístit následující banner s odkazem na vzpoura.startrek.cz

Redakce TrekDNES přijímá vaše ohlasy ohledně dostupnosti kazet, dabingu a celkové spokojenosti/nespokojenosti. Mail redakce je zde.

Valeris a Redakce TrekDNES

Komentář:
Stránka má jinak velmi zajímané motto nebo prolog nebo premistu. Jak chcete:
Vesmír... Nespočet světů, nespočet civilizací. Místa, kam žádný člověk ještě nikdy nevkročil. V zapadlém koutě vesmíru, daleko od obydlených planet a obchodních cest, se může skrývat cokoliv. Dokonce i ráj.

A také odtamtud nedolehne pláč nevinných obětí.

MOmega

19.10.1999 Sedmá z Jedenácti
  V týdenníku Televize se autor příspěvku k epizodě VOY:'Dark Frontier' dopustil nádherného přehmatu. Nazval naši roztomilou ex-Borgyni Sedmá z Jedenácti. Chudinka. I zbytek textu mi nějak moc smysl nedává. Detaily si můžete přečíst zde.

StarTrek Nexus

20.10.1999 Český obal kazety ST:I
  Přední a zadní stránka obálky kazety StarTrek:Vzpoura vypadá následovně:

Časem se určitě podaří sehnat kvalitnější verzi.

Thank to Erell

20.10.1999 Až za 14 dní...
  Kolega Alko se byl ptát do jeho "oblíbené" (nejbližší) půjčovny zda-li již mají ST:I a obdržel odpověď, že až za 14 dní.

Komentář:
No comment.
Snad jen jedna poznámka. Oblíbená už nebude.

MOmega

20.10.1999 Update na Nexu
  Po přestavbě Nexu se na něm začínají obejovat další a další zajímavé novinky: Hvězdná databáze je opět v provozu. Najdete v ní nově: Makeup Klingona, Stavbu Enterprise, ST v Southparku, Detail šroubku a přehled našich ST klubů.

Star Trek Nexus

Komentář:
Mně osobně nejvíc podabily obrázky z článku ST v Southparku

MOmega

20.10.1999 Víte že...
  Náklady na výrobu jedné epizody Voyager jsou asi 2 milionu dolarů. Tim se stává Voyager jedním z nejdrahších televizních pořadů.

Tuto sérii patrně nebude žádný romantický příběh mezi Doctorem a Seven, ale Janeway prožije velmi neobyčejnou romanci. Což bude patrně v epizodě Fair Haven, kdy se Janeway zamiluje do Irského barmana na holopalubě (v simulátoru).

Trektoday

21.10.1999 Veliký obrázek kazety ST:I
  Na již otevřeném serveru StarTrek Vzpoura je možné stáhnou obrázek obalu videokazety.
Je cool.

StarTrek Vzpoura & Erell

21.10.1999 Po Sedmé z jedenácti Jonathan Trakers
  Nedávný úlet týdeníku televize nebyl náhoda. V jednom ze starších čísel se dočteme že: "Seriál Veřte, neveřte uvádí popularní americký herec Johnatan Trakers, u nás známý ze seriálu Star Treck, který právě běží na ČT 1..."

Thanx to Skullman

Komentář:
Vypadá to, že v redakci týdeníku Televize zřídili speciální oddělení, které se zabývá komolením jmen. V brzké době očekávejme Knoflixe, Naomi ze Sedmi, kapitána Šukarda a možná přide i Kokotay.

Anry The One

22.10.1999 Další informace k epizodě 'Pathfinder'
  Barclay patří do skupiny zvané "Projekt Pathfinder", který má za úkol najít způsob jak dostat Voyager z Delta kvadrantu domů. Myšlenkou projektu je otevřít umělou červí díru poblíž Voyageru a udržet ji otevřenou tak dlouho, aby ji loď zpozorovala a proletěla skrz. Ale vedení projektu chce vědět, jak by posádka Voyageru na takovou možnost reagovala a jak by celou věc měli udělat, aby maximalizovali pravděpodobnost, že to Voyager dokáže. A tak Barclay, který je nyní ženatý, vytvoří holosimulaci posádky Voyageru, a podrobuje ji různým situacím, aby otestoval jejich schopnosti. Ale při práci se z jeho práce stává posedlost. Je posedlý jejich situací, jejimi životy i jimi samotnými a vrací se tak do svého holo-románového období, když ještě sloužil na Enterprise (epizoda Hollow Pursuit). Holo-román pohltí Barclayho život, a ohrožuje jeho práci i manželství. Na scéně se objevuje poradkyně Troi, která se ho už podruhé snaží z toho dostat.

Trektoday

22.10.1999 ST:I má recenzi na Neviditelném psu
  Na Neviditelném psu byla uveřejněna recenze na film StarTrek: Vzpoura. Přímý link je zde.

Neviditelný pes

23.10.1999 Straczynski bude pracovat pro StarTrek?
  Tvůrce seriálu Babylon 5 J. Michael Straczynski, byl v posledním rozhovoru pro Dreamwatch Magazine optán, zda-li bude pracovat pro StarTrek (po skončení projektu Crusade). On zcela podle očekávání odpověděl, že NE!!

Trektoday

25.10.1999 Další informace o 'Dragon Teeth'
  Aby se vyhnuli překvapivému útoku, přistane posádka na planetě, kde se střetne s druhem, který strávil posledních 900 let ve stázi. Aby unikli, musí Janeway požádat tento druh o pomoc. Na oplátku, jim slíbí, že bude hledat planetu, kde by se mohl tento druh usadit. Později, se ale Janeway dozví, že tento druh je násilnický a je rozhodnutý zneužít technologii Voyageru k vytvoření a rozšíření své kultury.

Trektoday

25.10.1999 Další infomrace k 'One Small Step'
  Posádka se setkává se zvláštním polem energie, do kterého byly přitaženy všechny možné druhy látek. Včetně vesmírného člunu, který byl použit pro první cestu člověka na Mars v roce 2032. Při pokusech ho vyzvednout je poškozen i člun výsadkového teamu. Seven je poslána na palubu staré marťanské lodi pro nějaké vzorky. Na lodi ale nalezne konzervované zbytky kapitána mise na Mars. Seven ho přenese na palubu a kapitánovu tělu se dostane důstojného pohřbu.

Trektoday

25.10.1999 Zajimavé odkazy
  Při hledání informací o hře Startrek: Starfleet Academy jsem narazil na stránku od firmy Interplay, kde je uvedeno několik desítek odkazů na stránky o Star Treku. Většina odkazů funguje a některé stránky obsahují kvalitní a zajímavé informace. Doporučuji se podívat aspoň na některé odkazy. Zde jsou odkazy.

mik.janosek@post.cz

25.10.1999 Vzpomínka na GR
  Včera tomu bylo 8 let co nás opustil Gene Roddenberry. Je zvlaštní, že se o tom nikdo nezmínil ani na Průvodci, ani na serveru StarTrek.CZ, ani nikde jinde.
Hanba nám všem!!

MOmega

25.10.1999 Zpráva dne..
  Londo na průvodci napsal: "Lázer ještě neví, kdy vyjde druhý svazek Star Treku. Teď jsem mluvil s příslušnými lidmi a není zatím rozhodnuto, jestli to bude ještě do konce roku nebo až potom. Doufám, že co nejdříve :)) ale ne snad kvůli nějaké mé lásce k ST, že...

Thanks to Londo z Průvodce

25.10.1999 Obrázky ze StarTrek DVD disků
  Tak jsem si nainstaloval softwarovy DVD přehrávač, abych mohl začit grabovat obrázky z StarTrek DVD disků, co zatím vyšly (ST:V - TFF, ST:VI - TUC, ST:GEN, ST:FC, ST:INS, ST:TOS Vol1 a 2).
První z nich naleznete v novinkách na ST Real Media Base

JakubV

26.10.1999 Synopse k Alice
  Na serveru DeltaBlues se nachází opět podrobná synopse k další epizodě Voyageru. Tentokrát je to epizoda 'Alice' a link na ni je zde.

DeltaBlues

26.10.1999 Německé názvy epizod DS9
  Nahráváte si Startrek ze SAT1. Pokud ano, pak mi dáte za pravdu, že německé názvy epizod jsou zcela jiné a nedá se v nich vyznat. Někdy je něměcký název vtiptný (např pro TOS:Enemy Within = Kirk : 2 =?), někdy je však zcela uchylný (TNG:Transfigurations = Wer ist John? ).
Na této adrese najdete kompletní seznam epizod a jejich názvů všech sériií a filmů jak v angličnině jak v němčině.

Science Fiction Television

26.10.1999 Sledovanost v Německu a Rakousku
  Každodenní odpolední vysílaní DS9 (nyní 4. série) na SAT1 má sledovanost pohybující se mezi 560 000 (pro 'Hard Time') až po 720 000 (pro 'Shattered Mirror') diváků, což je divácký podíl od 7.8% a6 po 9.7%.

Nová epizoda 'The Siege of AR-558' na SAT1 měla sledovanost 860 000, což bylo 7.7%

V Rakousku se divácký podíl pro každodenní vyslílaní TNG (je to repríza)pohybuje v rozmezí od 11% (pro 'Lower Decks') až po 16% (pro 'The Pegasus')

Trektoday & Science Fiction Television

26.10.1999 Nové obrázky
  Fan klub Roberta Duncan McNaila (Paris) obsahuje na svých stránkách zajimavé obrázky všech herců Voyageru. Přímý link je zde.

Trektoday

26.10.1999 Star Trek Voyager Elite Force movie
  Tak a už je to tady, máme tu první zgrabovanej film z týhletý gamesky. Je velkej 7.7 mega a stojí celkem za to ho vidět, já sám osobně se na uvedení celý gamesky těším jako Borg na regeneraci.

Link je zde

vojtas@mafra.cz

27.10.1999 Update na Vzpouře
  Na stránkách věnovaných české verzi filmu StarTrek:Insurrection (StarTrek:Vzpoura) byl provedel update. V sekci ke stažení si nyní můžete stáhnout soubory mp3 obsahující ukázky z českého znění Vzpoury.

StarTrek: Vzpoura & Valeris

27.10.1999 Star Trek's Greatest Moments
  Prvního prosince na stanici UPN před pravidelním vysíláním epizody Voyageru bude zařazena speciální akce pojmenovaná Star Trek's Greatest Moments. Během této hodiny budou odvysílané úryvky na následující témata:
  • Nejkrásnější hostující hvězda
  • Nejnadrženější momenty
  • Nejznámější padouch
  • Nejlepší dialog a hláška
  • Ta poslední minuta hrdiství
  • a vzpomínka na zesnulého DeForest Kelleyho pojmenované "Náš kabrňák Kostra"

Také bude obsahovat vyhlášení "Nejlepší epizody všech dob". Částečné výsledky již byly zveřejněny [podívejte se na Řebříček epizod z hlasování na startrek.com].

Warp 11

27.10.1999 Star Trek v úpadku??
  Mark Altman dlouholetý historik StarTreku prohlásil v rozhovoru pro SFX Magazine:
"Ten kdo říká, že Trek není v úpadku, obelhává sám sebe. Nemluvím ze subjektivního hlediska. Některé věci jsou lepší než kdy byly, ale čistě objektivně, upomínkové předměty se neprodávají, rating je nízký a zájem o Trek je na svém absolutním minimu. Horečka Star Wars prozatím vytlačila Trek. To neznamená, že se to nemůže změnit, ale že tvůrčí team musí být odvážný v tom, co dělá, aby lidi opět zaujali. Skutečně si myslím si, že lidé zainteresovaní do Treku píší z patra a jsou skupina hrající na Titaniku. Potápějí se spolu s lodí. Jsem ale optimistický, že to tvůrci zkusí a věci zvrátí.

Také odhaluje co slyšel o nové seriálu: "Slyšel jsem věci od Časové policie v 28. století až po pád Federace, což je sympatická myšlenka Roberta Wolfeho a Ira Behru."

Celý text můžete najít zde.

Great Link

27.10.1999 Informace o nové epizodě
  V této epizodě, která se začne točit 4. listopadu, se posádka Voyageru střetne s "Kolektivem", skupinou několika borgizovaných dětí, které byly odděleny od Borgského kolektivu. Jsou ale rozhudnuti se k němu za každou cenu opět připojit. Tito malí démoni budou držet posádku Voyageru jako rukojmí, dokud se celá situace nestane opravdu vážnou. Z hlediska Borgů už jsou "vadní" a Kolektiv by je raději zničil než, aby připustil opětovné připojení.

Trektoday

27.10.1999 Startrek Voyager Elite Force-další informace
  Nejaktualnější novinky z téhle gamesky naleznete přímo u zdroje-na linku vývojářů z Ravensoftu

vojtas@mafra.cz

28.10.1999 LCARS Terminal pro Windows
  Firma ESCORT Software vytvořila aplikaci, která má emulovat LCARS systém lodi Enterprise E pro systémy Windows 95/98. Aplikace je ale stále v beta verzi a neobsahuje ještě všechny vlastnosti systémů Windows 95/98. Nicméně si to můžete zkusit. Link na produkt je zde.

ESCORT Software & Honza Mašek

28.10.1999 Update Synopsí
  Anry provedl opět update Synopsí StarTreku, který obsahuje nové synopse k epizodám VOY:'Bride od Chaotica' a TOS:'Charlie X'. Dále jsou doplněny obrázky do synopse VOY:'Latent Image' a rozsáhle změny na tabulce epizod Voyageru.

Synopse StarTreku

Komentář:
V 4. sérii Voyageru je autorem hodnocení Anry. Takže se možná budete trocha divit...

MOmega

29.10.1999 Další informace k 'One Small Step'
  Poté co je Voyager téměř skonzumován masivním polem energie, kapitán Janeway začne riskatní průzkum toho jevu a pátrá po 300 let starém americkém vesmírném modulu, který trčí uprostřed toho pole energie - člunu použitém při první lidmi pilotované expedice na Mars v 2032.

Trektoday

29.10.1999 Další informace k 'Voyager Conspiracy'
  Ženský génius Seven dojde k závěr, že byl Voyager přenesen k Ochránci do Delta kvadrantu z nějakého důvodu, který bude mít vliv na události od Země až po Borgský prostor.

29.10.1999 Další informace o nových epizodách
  Nejnovější epizoda by se měla jmenovat Virtuoso - v hlavní roli Doktor.

Trektoday

30.10.1999 Drobné poznámky k epizodám
  'Dragon's Teeth' není, jak již jsme psali, dvojhodinová epizoda a žádná z prvních 11 ani nebude.
O epizodě Pathfinder se také objeví Admiral Paris.

Redakce se dále "bohužel" dozvěděla dva spoilery. Kdo si je chce přesto přečíst tady jsou.

Warp 11

31.10.1999 Dodatek k nové epizodě Collective
  Mimo jiné Seven bude zajata dětmi-borgskými dělníky, které jako jediné přežily útok na jejich krychli.

ST Universe

31.10.1999 Další dodatek k 'One Small Step'
  Poté co je Voyager takřka pohlcen masivním polem energie, kapitán Janeway začne průzkum tohoto fenoménu a pátrá po 300 let starém americkém vesmírném modulu (člunu použitém při první pilotovaném letu na Mars v roce 2032), který trčí uprostřed tohoto pole energie. Je to riskantní manévr, který členy posádky raketoplánu může stát život. V průběhu sledování této anomálie známá jako gravitonové zatmění, se Seven rozhodne zúčastnit se společně s Parisem a Chakotayem průzkumného letu raketoplánu, který má najít legendární Ares 4, velitelský modul prvního pilotovaného letu na Mars. Po nalezení vraku a těla pilota však zjistili, že vše bylo pouze narafičené.

Trektoday

Komentář:
Za překlad dík Draculce.

MOmega

31.10.1999 Kterak se pražští trekkies až do Brna vypravili
  Po delší době se konečně konalo další setkání brněnského fanclubu Badlands. Stejně jako ty předchozí byla místem miniconání klubovna plaveckého stadionu TJ Tesla Brno-Lesná. Z Prahy se téměř na druhý konec Galaxie vydala pětice odvážlivců ve složení: helmsman a majitel plavidla v jedné osobě Alko, všehoschopná navigátorka a příležitostný replikátor Hypospray, důstojník přes morálku Holodoctor a potom dva rušivé elementy MOmega a moje maličkost.

Ihned po opuštění orbity mateřské planety Praha byl nasazen transwarp, takže jsme i přes malé počáteční zpoždění dorazili relativně včas. Cestu jsme si krátili povídáním na téma Star Trek a hrou, kterou vymyslel MOmega - utajovaný slovní fotbal. To se hraje tak, že první vymyslí nějaké slovo, které má něco společného se Star Trekem. Druhý vymyslí slovo začínající písmenem, kterým to předchozí skončilo. Tento nový pojem ovšem neřekne nahlas, ale "polopaticky" ho ostatním vysvětlí. Ten kdo je na řadě, a je natolik bystrý, že ví, co ten druhý myslí (i když můj názor je, že tato hra může fungovat jen u telepatů :)) si to v hlavičce srovná a opět vysvětlí další termín. A tak to jde dál a dál... až vás to přestane bavit. Při této naprosto debilní a infantilní hře ze sebe někteří udělali naprosté blbečky, třeba kvůli takové ptákovině jako je Obsidiánský řád. Ta hra se mi velmi nelíbí!!!

Jak jsem již předeslala, do Brna jsme po několika odlehčovacích a papacích zastávkách dorazili v pořádku. Někteří z nás (no, spíš jenom Holodoc...) se již velmi těšili na setkání se svými drahými polovičkami. Natěšeni a rozjařeni jsme doslova vtrhli na plavečák, kde z nás okolo stojící zvířena ("normální" návštěvníci, kteří sem přišli za účelem cachtání se) dostala šok. Představte si tři šílence s komunikátory, jednoho bez a jednoho s vyplazeným jazykem mumlajícího cosi jako Já chci Leian, dejte mi Leian.... Zkušený a infastruktury plavečáku znalý Alko nás však neomylně vedl směrem ke klubovně.

Vvalili jsme se dovnitř, kde nás ihned odchytil pohotový organizátor a ždímal z nás třicet kaček, že prej jako za vstup... Ale není to můj výmysl, s výčitky a phasery se obraťte na vedení klubu, mně jenom dejte prachy... No co se dalo dělat, přispěli jsme na rozvoj ST u nás...

A pak se již zábava mohla plně rozvinout... No vlastně ještě ne, protože téměř všichni (včetně dorazivšího Netopejra) jako na povel dostali ukrutný hlad, který bylo nutno zahnat v přilehlém supermarché. Nahamáni jsme se transportovali zpět, kde právě končila přednáška na téma, které bude většině z nás zatajeno až do konce našich dnů.

Protože se vedení fanclubu rozhodlo promítat velmi nahlas některé epizody (mým očím neunikly např. Trable s Tribbly, bohužel nedíesdevítkové). A tak se někteří přesunuli před budovu, kde se věnovali kafíčku, kouření, svým protějškům, nebo prostě kecání. Zima ale byla i v Brně a po krátké době zahnala většinu zimomřivých fanů zpět do útulné, přetopené a vydýchané klubovny. V jednom z koutů se usadili kartičkáři, kteří se vzájemně chlubili tím, jaké klenoty přibyly do jejich sbírek, kolik ultrasupernových raritních mají a o podobných blbostech... My ynteligentlnější jsme nahodili intelektuální debatu o pátečním Dark Frontier. Citovat tu nebudu, protože slova jako shit jednak vůbec neznám a dvak (uff - poznámka redakce) mi je word prostě nesežere...

Krátce po páté hodině zmerčil Holodoc odpornou modrou barvou natřený klavír stojící v rohu a rozhodl se, že nám něco zahraje. Nezklamal a opět nás ujistil, že má s voyagerovským doktorem opravdu mnoho společného (Pro pochopení doporučují shlédnout upoutávku na Tinker Tenor Doctor Spy). Hodinová ručička na mých doma zapomenutých hodinkách se přiblížila k šestce, což byla hodina, kdy jsme byli nuceni prostory bazénu opustit. Pražská výprava v poněkud pozměněné sestavě ( Kdesi na zadním sedadle se objevila Leian a já s MOmegou jsme to domu vzali deltaplánem ČSAD) se vydala tam, kde už každý z nich byl, a to do postýlky. Jenom já tady jako magor ve 2:33 letního času sepisuju reportáž. Omluvte tedy prosím sníženou úroveň čtivosti. Slibuju, že až se (jednou pořádně) vyspím, přepíšu to.

Draculka

31.10.1999 Server StarTrek.CZ ohrožen!!!
  V dnešních ranních hodinách ještě před změnou letního času došlo na IRC a v Kubičkově bytě k politováníhodnému incidentu. Majitel spřáteleného serveru StarTrek.CZ spolkl točítko od potenciometru nějakýho teploměru. Jedná se o kolečko o průměru cca 2cm vyrobené z plastu a durania blízkého či vzdáleného kovu.

Mírně podnapilý Kubiček jej pozřel v průběhu diskuse s Erellem v domnění, že se jedná o předmět poživatelný. Zatím se redakci nepodařilo získat exkluzivní záběry, ani rozhovor (protože šel dotyčný spát i s točítkem kdesi v travícím traktu). Nicméně se Kubiček vyjádřil ve smyslu, že poplatky související s provozem StarTrek.CZ jsou na příští rok zaplaceny, tudíž nejde o věc tolik závažnou.

Průběžné zpravodajství o vývoji putování točítka přineseme v již dnešní večerní zpravodajské relaci.

Mapka bude ke stažení...

IRC & Redakce

31.10.1999 StarTrek.CZ stále ohrožen
  Před přečtením této zprávy čtěte předcházející článek

Jak nám dnes, ve 2:33 zimního času, sdělil Čumáček, nejedná se v případě spolknutí točítka Kubíčkem o točítko, nýbrž o "ten plastikovej xindl na potenciometru". Za tuto nepřesnost se omlouváme.

Redakce